👈 فروشگاه فایل 👉

تحقیق راهکارهای گردشگری

ارتباط با ما

... دانلود ...

تحقیق راهکارهای گردشگری

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 4 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 

‏راهكارهائی ‏برای ‏رشد ‏و ‏توسعه ‏صنایع ‏دستی ‏و ‏گردشگری ‏در ‏ایران

‏امروزه ‏تولید ‏صنایع ‏دستی ‏كه ‏مزین ‏به ‏نقش ‏آثار ‏تاریخی ‏، ‏باستانی ‏و ‏یادمانهای ‏ویژه ‏هر ‏كشور ‏است ‏در ‏دستور ‏كار ‏صنعتگران ‏جهان ‏قرار ‏دارد ‏و ‏تلاش ‏می ‏شود ‏كه ‏حتی ‏بخشی ‏از ‏این ‏گونه ‏آثار ‏كه ‏از ‏سنگ ‏، ‏چوب ‏، ‏فلز ‏و ‏یا ‏بر ‏روی ‏سرامیك ‏و ‏پارچه ‏پدید ‏می ‏آید ‏با ‏قیمتهای ‏ارزان ‏در ‏اختیار ‏توریست ‏ها ‏قرار ‏گیرد .

‏از ‏زمان ‏كشیدن ‏نخستین ‏تصاویر ‏بر ‏دیواره ‏غارها ‏، ‏روزگاری ‏دراز ‏می ‏گذرد . ‏از ‏همان ‏سرآغاز ‏تاریخ ‏، ‏طرحهای ‏خام ‏و ‏مبهمی ‏كه ‏در ‏مغز ‏انسان ‏شكل ‏می ‏گرفت ‏، ‏همه ‏نشان ‏از ‏تلاشها ‏و ‏بی ‏قراریهای ‏روح ‏او ‏برای ‏گریز ‏از ‏ظلمت ‏و ‏تباهی ‏های ‏زمانه ‏داشت . ‏در ‏پیوستگی ‏تاریخ ‏، ‏از ‏دوران ‏گذشته ‏تا ‏حال ‏، ‏این ‏نیاز ‏در ‏هر ‏دوره ‏ای ‏به ‏نوعی ‏جلوه ‏گر ‏شده ‏است ‏و ‏هنر ‏مند ‏با ‏دم ‏های ‏غنیمت ‏عمر ‏و ‏لحظات ‏گذرای ‏زندگی ‏خویش ‏، ‏همواره ‏خاطرات ‏لذت ‏بخش ‏را ‏زنده ‏ساخته ‏، ‏آنرا ‏آراسته ‏، ‏پیراسته ‏و ‏بلاخره ‏اثری ‏را ‏بجای ‏نهاده ‏كه ‏یادآور ‏تأثرات ‏او ‏از ‏نمایش ‏های ‏هستی ‏است .

‏نقش ‏و ‏اهمیت ‏صنایع ‏دستی ‏بعنوان ‏هنری ‏مقدس ‏، ‏صنعتی ‏مستقل ‏، ‏بومی ‏و ‏اصیل ‏با ‏جنبه ‏های ‏قوی ‏كاربردی ‏از ‏جهات ‏هنری ‏، ‏فرهنگی ‏، ‏اقتصادی ‏، ‏اجتماعی ‏و ‏حتی ‏سیاسی ‏بر ‏همگان ‏و ‏به ‏ویژه ‏محققان ‏عزیز ‏آشكار ‏است . ‏نكته ‏مهم ‏و ‏شایان ‏توجه ‏آن ‏است ‏كه ‏حتی ‏اگر ‏همه ‏تأثیرات ‏مثبت ‏اقتصادی ‏صنایع ‏دستی ‏را ‏به ‏كناری ‏بگذاریم ‏،‌‏این ‏هنر ‏ملی ‏ایران ‏بواسطه ‏بازتاب ‏ذوق ‏سرشار ‏، ‏اندیشه ‏خلاق ‏و ‏هنر ‏مندان ‏پرمایه ‏ولی ‏بی ‏ادعا ‏باید ‏بصورت ‏جدی ‏و ‏برنامه ‏ریزی ‏شده ‏مورد ‏حمایت ‏قرار ‏گیرد .‏این ‏در ‏حالی ‏است ‏كه ‏صنایع ‏دستی ‏طی ‏سالیان ‏متمادی ‏، ‏چه ‏در ‏دوران ‏رونق ‏و ‏شكوفائی ‏و ‏چه ‏در ‏دوره ‏های ‏ركود ‏، ‏هنگامی ‏كه ‏با ‏توسعه ‏صنعت ‏گردشگری ‏همراه ‏بوده ‏سهم ‏شایسته ‏و ‏در ‏خور ‏توجهی ‏در ‏اقتصاد ‏كشور ‏و ‏معرفی ‏هنر ‏ناب ‏و ‏خالص ‏ایرانی ‏و ‏نهایتاً ‏زندگی ‏اقتصادی ‏و ‏حیات ‏فرهنگی ‏ما ‏داشته ‏است .

‏امروزه ‏تولید ‏صنایع ‏دستی ‏كه ‏مزین ‏به ‏نقش ‏آثار ‏تاریخی ‏، ‏باستانی ‏و ‏یادمانهای ‏ویژه ‏هر ‏كشور ‏است ‏در ‏دستور ‏كار ‏صنعتگران ‏جهان ‏قرار ‏دارد ‏و ‏تلاش ‏می ‏شود ‏كه ‏حتی ‏بخشی ‏از ‏این ‏گونه ‏آثار ‏كه ‏از ‏سنگ ‏، ‏چوب ‏، ‏فلز ‏و ‏یا ‏بر ‏روی ‏سرامیك ‏و ‏پارچه ‏پدید ‏می ‏آید ‏با ‏قیمتهای ‏ارزان ‏در ‏اختیار ‏توریست ‏ها ‏قرار ‏گیرد . ‏باید ‏عرض ‏كنم ‏كه ‏تمامی ‏ممالك ‏جهان ‏، ‏اعتقاد ‏به ‏تأثیر ‏متقابل ‏صنایع ‏دستی ‏و ‏صنعت ‏گردشگری ‏دارند . ‏چرا ‏كه ‏در ‏عمل ‏و ‏تجربه ‏در ‏یافته ‏اند ‏كه ‏هنرهای ‏صناعی ‏یكی ‏از ‏عوامل ‏بسیار ‏مؤثر ‏در ‏جلب ‏و ‏جذب ‏گردشگر ‏در ‏تمامی ‏گرایش ‏های ‏ملی ‏، ‏منطقه ‏ای ‏و ‏داخلی ‏است ‏و ‏متقابلاً ‏به ‏این ‏نتیجه ‏هم ‏رسیده ‏اند ‏كه ‏صنعت ‏گردشگری ‏می ‏تواند ‏به ‏رشد ‏، ‏توسعه ‏و ‏گسترش ‏صنایع

‏دستی ‏و ‏بهبود ‏كیفیت ‏آن ‏كمك ‏كند . ‏بر ‏پایه ‏این ‏اعتقاد ‏و ‏تجربیات ‏حاصله ‏تشكیلات ‏صنایع ‏دستی ‏و ‏گردشگری ‏در ‏بسیاری ‏از ‏كشورها ‏در ‏هم ‏ادغام ‏و ‏یا ‏در ‏رابطه ‏ای ‏هماهنگ ‏و ‏منسجم ‏با ‏هم ‏دیده ‏شده ‏اند ‏كه ‏خوشبختانه ‏در ‏كشور ‏مانیز ‏گامهائی ‏در ‏این ‏زمینه ‏برداشته ‏شده ‏است .

‏بنا ‏ندارم ‏در ‏اینجا ‏فرمایشات ‏محققین ‏ارجمند ‏و ‏اساتید ‏بزرگوارم ‏را ‏كه ‏یك ‏اصل ‏به ‏تواتر ‏رسیده ‏است ‏، ‏به ‏تفصیل ‏تكرار ‏كنم ‏كه ‏مثلاً ‏ایران ‏یكی ‏از ‏ده ‏كشور ‏پرجاذبه ‏گردشگری ‏در ‏جهان ‏است ‏و ‏آثار ‏بی ‏شمار ‏تاریخی ‏، ‏باستانی ‏و ‏جاذبه ‏های ‏طبیعی ‏آن ‏به ‏حدی ‏است ‏كه ‏هر ‏گردشگری ‏را ‏با ‏هر ‏سلیقه ‏و ‏یا ‏هر ‏بینش ‏و ‏تفكری ‏به ‏سوی ‏خود ‏جلب ‏می ‏كند ‏، ‏ولی ‏مراجعه ‏به ‏آمار ‏ورود ‏گردشگران ‏بین ‏المللی ‏حتی ‏طی ‏سالهای ‏اخیر ‏كه ‏شاهد ‏رشد ‏چشمگیر ‏آن ‏بوده ‏ایم ‏، ‏حدود ‏یك ‏تا ‏یك ‏و ‏نیم ‏میلیون ‏نفر ‏گردشگر ‏آنهم ‏گردشگرانی ‏كه ‏به ‏طور ‏عمده ‏از ‏ممالك ‏فقیر ‏یا ‏بدون ‏امكانات ‏مالی ‏به ‏ایران ‏می ‏آیند ‏را ‏ثبت ‏كرده ‏است .

‏برای ‏اینكه ‏جهت ‏گیری ‏بحثم ‏را ‏در ‏چارچوب ‏ارائه ‏راهكارهای ‏لازم ‏و ‏عملی ‏توسعه ‏صنایع ‏دستی ‏سوق ‏دهم ‏، ‏ذكر ‏دو ‏نكته ‏را ‏در ‏بدو ‏امر ‏حائز ‏اهمیت ‏و ‏ضروری ‏می ‏دانم :

‏به ‏نظر ‏اینجانب ‏و ‏با ‏تكیه ‏بر ‏دلائل ‏محكم ‏و ‏متقن ‏شایسته ‏است ‏كه ‏ما ‏توسعه ‏هنرهای ‏صناعی ‏را ‏به ‏طریق ‏اولی ‏در ‏زادگاه ‏آن ‏، ‏یعنی ‏روستا ‏جستجو ‏كنیم . ‏به ‏قول ‏استاد ‏دكتر ‏آسایش ‏، ‏روستا ‏مادر ‏شهرهاست ‏و ‏به ‏تعبیری ‏شهر ‏، ‏زائیده ‏روستا ‏است . ‏این ‏فرزند ‏قدر ‏نشناس ‏و ‏یاغی ‏چون ‏به ‏حرف ‏والد ‏خویش ‏گوش ‏نداده ‏، ‏مورد ‏آق ‏والدین ‏قرار ‏گرفته ‏و ‏امروز ‏شهر ‏دچار ‏آنچنان ‏در ‏هم ‏تنیدگی ‏و ‏گره ‏خوردگی ‏شده ‏كه ‏مهاجرت ‏معكوس ‏و ‏یا ‏پناه ‏آوردن ‏مجدد ‏به ‏آغوش ‏زادگاه ‏اولیه ‏یعنی ‏روستا ‏را ‏برگزیده ‏است . ‏بنابراین ‏توصیه ‏بنده ‏بعنوان ‏اولین ‏راهكار ‏،‌‏این ‏است ‏كه ‏بست‏ر ‏توسعه ‏صنایع ‏دستی ‏، ‏باهدف ‏ایجاد ‏فرصت ‏های ‏اشتغال ‏مولد ‏برای ‏جمعیت ‏مازاد ‏و ‏سرریز ‏روستائی ‏، ‏توزیع ‏برابر ‏و ‏عادلانه ‏فرصت ‏ها ‏و ‏امكانات ‏، ‏آمایش ‏سرزمین ‏و ‏یا ‏پراكندگی ‏متوازن ‏جمعیت ‏و ‏ثروت ‏در ‏پهنه ‏جغرافیائی ‏كشور ‏، ‏اجتناب ‏از ‏ایجاد ‏قطب ‏های ‏جمعیتی ‏در ‏مترو ‏پلیس ‏ها ‏و ‏كلان ‏شهرها ‏و ‏نتیجتاً ‏كاهش ‏جرم ‏و ‏جنایت ‏و ‏بزه ‏اجتماعی ‏در ‏سطح ‏شهرهای ‏بزرگ ‏و ‏بسیاری ‏دلائل ‏دیگر ‏در ‏خود ‏روستا ‏قرار ‏گیرد . ‏و ‏حتی ‏اولویت ‏های ‏جانبی ‏از ‏صنعتگر ‏صنایع ‏دستی ‏را ‏استقرار ‏كارگاه ‏در ‏روستا ‏و ‏سپس ‏در ‏شهرها ‏در ‏نظر ‏بگیریم .

‏۲- ‏همانطور ‏كه ‏در ‏بخشی ‏از ‏عرائضم ‏اشاره ‏كردم ‏، ‏اصلح ‏است ‏كه ‏ما ‏ابتدا ‏به ‏پیش ‏زمینه ‏و ‏یا ‏پیش ‏نیاز ‏توسعه ‏صنایع ‏دستی ‏در ‏كشور ‏و ‏ارائه ‏راهكار ‏در ‏این ‏بخش ‏یعنی ‏تقویت ‏گردشگری ‏بپردازیم . ‏چون ‏گفتیم ‏اعتقاد

‏ما ‏در ‏درجه ‏اول ‏توسعه ‏صنایع ‏دستی ‏در ‏روستاها ‏است .‏لذا ‏بلحاظ ‏محدودیت ‏وقت ‏، ‏فقط ‏اشاراتی ‏به ‏راهكارهای ‏اشاعه ‏و ‏ترویج ‏گردشگری ‏خواهم ‏نمود ‏و ‏سپس ‏پیشنهاداتی ‏در ‏ارتباط ‏با ‏چگونگی ‏تقویت ‏، ‏گسترش ‏و ‏حمایت ‏از ‏صنایع ‏دستی ‏به ‏منظور ‏تحقق ‏اهداف ‏میان ‏مدت ‏و ‏بلند ‏مدت ‏آن ‏تقدیم ‏خواهم ‏كرد.

‏به ‏نظر ‏می ‏رسد ‏عوامل ‏و ‏پارامترهائی ‏كه ‏می ‏تواند ‏در ‏تقویت ‏گردشگری ‏به ‏ویژه ‏داخی ‏مؤثر ‏باشد ‏، ‏به ‏ترتیب ‏اهمیت ‏، ‏به ‏صورتی ‏كه ‏بیان ‏می ‏كنم ‏قابل ‏طبقه ‏یندی ‏است :

‏اولین ‏راهكار ‏كه ‏به ‏نظر ‏بنده ‏، ‏سایر ‏راهكارها ‏،‌‏راهبرد ‏ها ‏و ‏روشها ‏را ‏تحت ‏الشعاع ‏خود ‏قرار ‏می ‏دهد ‏و ‏این ‏راهكار ‏دقیقاً ‏قابلیت ‏تعمیم ‏به ‏بخش ‏راهبردهای ‏اساسی ‏برای ‏توسعه ‏صنایع ‏دستی ‏را ‏هم ‏دارا ‏می ‏باشد ‏، ‏بحث ‏مدیریت ‏است . ‏چرا ‏كه ‏در ‏سخنرانی ‏ها ‏به ‏كرات ‏شنیده ‏شده ‏كه ‏كشور ‏ما ‏پهناور ‏است ‏، ‏چهار ‏فصل ‏و ‏جذاب ‏است ‏، ‏جنبه ‏های ‏متنوعی ‏از ‏اكوتوریسم ‏را ‏داراست ‏،‌‏از ‏نظر ‏تاریخی ‏،‌ ‏سنتی ‏، ‏آثار ‏باستانی ‏و ‏ذوق ‏و ‏سلیقه ‏و ‏هنر ‏و ‏صنایع ‏دستی ‏جایگاه ‏رفیع ‏دارد . ‏پس ‏چرا ‏به ‏قول ‏یكی ‏از ‏محققین ‏، ‏علی ‏رغم ‏همه ‏امكاناتی ‏كه ‏برشمرده ‏شد ‏، ‏در ‏جمع ‏خانواده ‏بزرگ ‏۷۰ ‏میلیونی ‏ایرانی ‏، ‏از ‏كم ‏سواد ‏تا ‏باسواد ‏، ‏از ‏پیر ‏تا ‏جوان ‏، ‏از ‏شهری ‏تا ‏روستائی ‏، ‏از ‏صاحبان ‏حرف ‏و ‏مشاغل ‏دولتی ‏تا ‏مشاغل ‏آزاد ‏، ‏از ‏ثروتمند ‏تا ‏فقیر ‏كم ‏و ‏بیش ‏حرفهائی ‏می ‏زنند ‏كه ‏بوی ‏نارسائی ‏در ‏اداره ‏بخشهای ‏زیادی ‏از ‏جامعه ‏به ‏مشام ‏می ‏رسد ‏؟

‏بله ‏دوستان ‏، ‏درست ‏تشخیص ‏دادید . ‏اولین ‏راهكار ‏، ‏اصلاح ‏ساختار ‏مدیریت ‏گردشگری ‏و ‏به ‏طبع ‏آن ‏صنایع ‏دستی ‏است .

- ‏ایرانی ‏تیز ‏هوش ‏و ‏دانا ‏در ‏همه ‏جا ‏می ‏درخشد . ‏چرا ‏برای ‏اداره ‏مطلوب ‏جامعه ‏نمی ‏درخشد ‏؟

- ‏تعداد ‏دانشگاه ‏ها ‏و ‏مؤسسات ‏علمی ‏معتبر ‏كه ‏تربیت ‏كننده ‏نیروی ‏انسانی ‏است ‏بیش ‏از ‏دویست ‏مركز ‏است . ‏ولی ‏چرا ‏اثر ‏بخشی ‏این ‏منبع ‏عظیم ‏علمی ‏بسیار ‏پایین ‏است ‏؟

- ‏این ‏همه ‏اساتید ‏دانشگاهی ‏، ‏محقق ‏، ‏نظریه ‏پرداز ‏، ‏اقتصاد ‏دان ‏و ‏كارشناس ‏و ‏مدیر ‏وجود ‏دارد ‏ولی ‏گره ‏های ‏كور ‏مثلاً ‏در ‏اداره ‏امور ‏گردشگری ‏و ‏صنایع ‏دستی ‏روز ‏به ‏روز ‏پیچیده ‏تر ‏می ‏شود ‏بنحوی ‏كه ‏جناب ‏آقای ‏مشاعی ‏معاونت ‏محترم ‏رئیس ‏جمهور ‏از ‏آن ‏به ‏عنوان ‏بحران ‏یاد ‏می ‏كند .

‏بنابراین ‏عزیزان : ‏ما ‏بعنوان ‏اساسی ‏ترین ‏راهكار ‏در ‏بخش ‏تقویت ‏گردشگری ‏و ‏هنرهای ‏صناعی ‏كه ‏موضوع ‏بحث ‏مااست ‏نیاز ‏داریم ‏به :

👇محصولات تصادفی👇

دانلود پاورپوینت درسی زمين زيستگاه ما علوم تجربی پاورپوینت HOSPITALIZATION پاورپوینت در مورد جهان دو قطبی تحقیق هوش مصنوعی پاورپوینت در مورد کارآفرینی